Ana sayfa Hemşire Bakım Planları Akciğer Ödemi ve İntoksikasyon Riski

Akciğer Ödemi ve İntoksikasyon Riski

PAYLAŞ
Akciğer Ödemi ve İntoksikasyon Riski
Akciğer Ödemi ve İntoksikasyon Riski

Akciğer ödemi tanısında, dijital ilaç tedavisine bağlı yan etki (dijital intoksikasyon) riski oluşması durumunda aşağıdaki plan uygulanır.

Nedeni: İlaç miktarının fazla olması, İlacın vücuttan atılamaması

Beklenen Sonuç: Dijital intoksikasyonunun görülmemesi

Hemşirelik Girişimleri:

  • Hastaya dijital tedavisi verilmeden önce apeksten 1 dakika nabız saymak (Apikal nabzın hepsi radyalden hissedilmeyebilir, defisit olabilir.)
  • Bradikardi ve tasikardi durumlarında ilaç dozlarını dikkatli kullanmak (Dijital grubu ilaçlar kalbin kontraksiyon gücünü artırırlar, kullanmak atım hacmini azaltırlar.)
  • Dijital intoksikasyonu konusunda hastayı gözlemlemek
  • Dijital intoksikasyonu konusunda hastayı bilgilendirmek (Hastanın erken dönemde sağlık kurumuna başvurmasını ve tedaviyi düzenlenmeyi sağlar.)
    • Gastrointestinal sistem belirtileri; iştahsızlık, bulantı,
    • Kardiyovasküler sistem belirtileri; taşikardi, bradikardi, kalp yetmezliği,
    • Görmeye ilişkin belirtiler; Renkli görme, çift görme, fotofobi
    • Merkezi sinir sistem belirtileri; başağrısı, konfüzyon, letarji, halsizlik, depresyon
  • Hastanın düzenli olarak elektro kardiyografisi çekilmesini sağlamak
  • İlave bireysel önlemler almak

 

Bir önceki yazımız olan Gereksiniminden Az Beslenme ve Hemşirelik Bakımı başlıklı makalemizde gereksiniminden az beslenme, hemşire bakım planı ve nanda hemşirelik tanıları hakkında bilgiler verilmektedir.

Yorumu Gönder

Please enter your comment!
İsminiz